neděle 21. září 2014

Jablkový koláč s drobenkou a javorovým sirupem.

Dnes oficiálně začíná podzim a mě při včerejším deštivém odpoledni přepadla chuť upéct  letos první jablečný koláč. Nelenila jsem a i v dešti jsem běžela nakoupit jablka a potřebné ingredience. Opět se mi stala inspirací Browneyedbaker a opět mě nezklamala. Pokud tedy letos chcete vyzkoušet něco trošku nového, zkuste tenhle kořeněný koláč s drobenkou. 

Koláč jsem pekla v koláčové formě o průměru 26 cm. Počítejte, že těsto budete 45 chladit potom, co ho uděláte a poté 30 min, když ho rozválíte do formy.

Ingredience na těsto: 
146 g mouky (kombinovala jsem obyčejnou hladkou a špaldovou)
půl lžičky soli
1 lžíce krupicového cukru
85 g másla (vychlazeného a nakrájeného na kostičky)
46 g hery
1 lžíci studené vody 
1lžíci vychlazené vodky (můžete nahradit vodou)

Ingredience na náplň: 
50 g krupicového cukru (dávala jsem třtinový)
2 lžíce hladké mouky (dávala jsem špaldovou)
1 a půl lžičky skořice
1/2 lžičky muškátového oříšku
1/4 lžičky soli
6 středních jablek (Golden Delicius nebo Granny Smith), nakrájených na plátky
1 lžíce citronové šťávy
2 lžíce javorového sirupu
Pár kostiček másla 

Ingredience na drobenku
120 g hladké mouky (dávala jsem špaldovou)
80 g krupicového cukru (dávala jsem třtinový)
1 a půl lžičky skořice
Půl lžičky soli
85 g másla (nakrájeného na kostičky)
60 g vlašských ořechů (nakrájených) - já použila mandle, protože jsem ořechy nesehnala

Postup: 

Nejdřív si uděláme těsto. Já jsem použila robota, takže to bylo za chviličku. Do robota jsem dala všechny suché přísady a promíchala, pak jsem přidala máslo a heru. Za pár minut jsem měla pevné těsto. To jsem si dala do mísy, přidala lžíci vody a vodky a zapracovala. Udělala jsem si tlustší placku, dala do potravinové fólie a dala chladit na 45 do lednice (máte čas na jeden díl seriálu). 

Vychlazené těsto vyválíte a vyložíte jím formu. Dáte zase na dalších 30 min chladit do lednice. 

Mezitím jsem si oloupala a nakrájela jablka na plátky, promíchala jsem je se lžící citrónu. Dáme stranou a v jiné míse smícháme mouku, cukr, kouření, sůl - touto směsí obalíme jablka. Náplň je hotová. 

Jak připravit drobenku asi všichni víte. Nejdřív jsem smíchala všechny suché ingredience, pak jsem přidala máslo a rukama vytvořila drobenku. 

Vyndáme vychlazený korpus z lednice, přendáme do něj obalená jablka, pokapeme dvěma lžícemi javorového sirupu a poklademe kostičkami másla. Navrch jsem dala drobenku, kterou jsem jemně umačkala. 

Pekla jsem v troubě předehřáté na 200 stupňů, pak jsem jí ztlumila na 180. Pekla jsem cca 40 min. 




Zdroj: Brown eyed baker

0 komentářů :

Okomentovat