neděle 26. října 2014

Flu-fighter cookies - aneb sušenky pro nemocné.

Už týden jsem doma zavřená se spálovou angínou. Včera se zdálo, že bolest krku ustupuje a dneska přišla zas. S angínou je to na dlouho. Mezi ležením v posteli, čtením a koukáním na filmy jsem hledala něco, co by mi ty nemocné dny trošku osvěžilo a našla jsem tyhle sušenky. V pátek se mi konečně udělalo trošku líp a tak jsem se na ně vrhla. Sušenky jsou měkoučké, tmavší díky melase a kořeněné díky skořici, zázvoru a muškátovému oříšku. Jsou moc dobré, tak je někdy zkuste!

V receptu jsem vynechala špetku drceného hřebíčku a místo rozinek jsem přidala víc brusinek. 

Ingredience: 
2 a 1/4 cupu hladké mouky
1 a 1/4 lžičky prášku na pečení
3/4 lžičky jedlé sody
3/4 lžičky skořice
1/2 lžičky muškátového oříšku
1/4 lžičky soli
115 g másla (pokojové teploty)
1 cup třtinového cukru
2 velká vajíčka
1/4 cupu melasy (koupila jsem v M&S)
1/4 cupu bílého jogurtu
1 lžíce čerstvého nastrouhaného zázvoru
2 lžičky natrouhané citronové kůry (asi jeden citrón)
1/2 cupu ovesných vloček
1 cup rozinek (těch zlatých) 
1 cup sušených brusinek
1 cup nasekaných vlašských ořechů

Ve střední míse si smícháme mouku, prášek do pečiva, jedlou sodu, skořici, muškátový oříšek a sůl. Předehřejeme si troubu na 180 stupňů.

V druhé míse (nějaké vyšší) ručním šlehačem utřeme máslo s cukrem. Přidáme vajíčka - jedno po druhém. Poté přidáme melasu, jogurt, zázvor a citronovou kůru a znovu šleháme. Poté pomalu po částech zašleháme také mouku. Když je hotovo, tak přisypeme brusinky, rozinky a ořechy - vmícháme vařečkou. 

Na plech vyložený pečícím papírem děláme pomocí lžíce splácnuté kuličky (vidíte na fotce). Pečeme cca 10 min. 

Sušenek by vám mělo vyjít cca 30 kusů. 




Zdroj: Foodnetwork

0 komentářů :

Okomentovat